5 Ocak 2013 Cumartesi

ORTA SEVİYEDE BİR OYUNCUYUM HANGİ RAKETİ TERCİH ETMELİYİM ?

BURDA YAZILAN BÜTÜN BİLGİLER HİÇ BİR YERDEN ALINTI İÇERMEMEKTEDİR TAMAMEN KENDİ DÜZENLEMİŞ OLDUĞUM BİLGİLERDİR 
TENİS ANTRENÖRÜ ALİ CAN DOĞAN              


                                    
                                   -İKİNCİ AŞAMA-

                              104-102 mid plus (MP)

                     104-102 sq: Orta seviye oyuncular

                                -Güç ve Kontrol Prensipleri-

1-Kafa Ölçüsü (HEADSİZE) ve Sweet spot: vuruşta optimum güç ve kontrol
Orta seviye için benim önerim   
  •  104-102 (102 dahil) arasında bir kafa ölçüsü olması

2-Raketin toplam kordajlı ağırlığı (STRUNG WEİGHT) Genel –Geçer kendi tavsiyelerim 
  • Yetişkin Raketi Orta seviyesi için
  • (Kordajlı ağırlık) 260-290 gr  aralığında Bayanlar tercih etmelidir
  • (Kordajlı ağırlık) 285-310 gr  aralığında Erkekler tercih etmelidir 
  • Bayan veya Erkek Fiziksel yapınıza veya spor geçmişinize göre ağırlık seçimi değişiklik gösterebilir ! 
  • ÖNERİ : Ağırlığı çok tutmamanızda fayda var eğer ağırlığı arttırmak isterseniz ağırlık artırıcı kurşun bandlar kullanabilirsiniz 

ÖNEMLİ NOT: Kordajlı ağırlık (STRUNG) ile Kordajsız ağırlık (UNSTRUNG) farklıdır arkadaşlar
  • Kordajsız ağırlık ( UNSTRUNG) : RAKETİN ÜZERİNDE YAZAN AĞIRLIKTIR RAKETİN ÜZERİNE KORDAJLI AĞIRLIK YAZILMAZ İNTERNET ÜZERİNDEN RAKET SATAN FİRMALAR AÇIKLAMADA GENELDE "KORDAJLI AĞIRLIK" ŞEKLİNDE YAZARLAR

  • ÖRNEĞİN: Babolat AeroPro Drive GT raketin üzerinde yazan ağırlık 300 gramdır yani kordajsız ağırlıktır 

    Kordajlı ağırlık ise Raket 300gr + 20 gr kordaj ağırlığını verir yani Babolat AeroPro Drive GT raket kordajlı ağırlığı 320 gramdır

  • NOT: Bazı kordajlar kalınlığa ve inceliğe  bağlı olarak değişiklik gösterir kullanılan materyale bağlı olarak genellikle 12-24gr aralığında olurlar


3-Raketin denge noktası (BALANCE) : 

ÖRNEĞİN : Graphite Raketler 
                   
                   35.7 cm  3 pts HH  ( Wilson BLX five 103)
              
                   32.5 cm   6 pts HL (Wilson Blade 98)


Açıklama : Burada 6 pts yani puan (HL) Head Light (Kafa Hafif) raketi ifade eder her raket üzerinde puanlama yazmayabilir ama (örneğin balance 34 cm şeklinde ) değeri mutlaka yazar bu değer düştükçe örneğin 33-32cm gibi raketin kafa ağırlığıda azalır

Açıklama : Yukarıda 3 puan  ( HH )  Head Heavy (Kafa Ağır) raketi ifade eder değer yükseldikçe örneğin  35 -36- 37 cm gibi raketin kafa ağırlığıda artar farklı materyal malzeme kullanılan raketlerde örneğin Aluminium daha hafif olacağından bu değerlerde değişmeler görülebilir 
örneğin : 35 cm kafa büyüklüğüne sahip Aluminium materyal bir raketin HL (kafa hafif) olarak görürseniz şaşırmayın o tamamen materyal ile alakalıdır ayrıca farklı markaların örneğin prince markasının  raketi farklılaştırmasından gövde üzerinde karışık alaşım veya %100 graphite materyali yapmasındanda bu tarz durumlarla karşılaşılabilir
 
Head Light  (HL) olan raketler denge açısından manevra kabiliyeti (swing) açısından ve kontrol açısından daha başarılıdır file önü oyunu (net) ve vole oyununda raketi daha hızlı (swing) hareket ettirmenize olanak tanır profesyonel oyuncuların genel tercih sebebi hızlı manevra kabiliyetine olanak tanımasıdır yani bu şekilde raketi daha hızlı bir şekilde savurabilirler  

Head Heavy (HH) olan raketler güç açısından daha güçlüdürler ayrıca geniş kafa çapına sahip olacağından sweetspot genişliği artar buda oynanabilirlik açısından özelliklede hata kabul edilebilirlik açısından daha iyi olarak kabul edilir ayrıca baseline oyununa (geri çizgi) katkısı büyüktür profesyonellerin tercih etmemesinin sebebi ise hızlı manevra kabiliyetini düşürür buda vole ve net (file önü) oyunlarında düşüşe sebeb olur 

4-RAKETİN BİLEŞİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER (COMPOSİTİON)
Bu husus neden önemli farklı materyaller raketin güçünü kontrol yapısını ağırlığını ve en önemlisi dayanıklılığını etkiler başlıca kullanılan materyallerimiz

1- Aluminium ve titanium (Başlangıç raketlerinde kullanılır)
2- Graphite (Raket teknolojisinde en sağlam malzemedir bir çok profesyonel raketde bu malzeme kullanılır

Orta seviye ve ileri seviye güç, güç ve kontrol, kontrol raketleri için 
bana göre bu malzeme tercih edilmelidir !
3- Composite ( karışık malzeme kullanımı ifade eder bir çok profesyonel raketde artık bunu görmekteyiz örneğin : Organix, Carbon, Fiberglass veya Braided Graphite / Basalt şeklinde raket üretici firmaları bunu belirtirler orta seviye ve ileri seviye için uygundur

5- ÇERCEVE KALINLIĞI ( BEAM WİDTH) 
Bu husus profesyonel oyuncular için daha fazla anlam ifade etsede orta seviye oyuncularınıda ilgilendirir 
daha fazla güç ,kontrol ,güç ve kontrolün bileşimi için bu husus önem taşır 
çerceve kalınlıkları fazla olan raketler kordaj yatağına trambolin etkisi yaptığından güç (power) raketleri olarak bilinir 

25-35 MM TERCİHİNİZ GÜÇ RAKETLERİDİR
18-24MM TERCİHİNİZ (GÜÇ VE KONTROL BİLEŞİMİ RAKETLERDİR )
15-17 MM  TERCİHİNİZ (KONTROL RAKETLERİDİR)

ORTA SEVİYE İÇİN BENİM TAVSİYEM 20-30 MM ARALIĞINDA OLMASI FAYDALARINA OLACAKTIR

 6- Kordaj Tansiyon değeri (STRİNG TENSİON) Raket üzerinde çekilebilecek kordajın minimum ve maksimum ağırlık gerginliğini ifade eder ÖRNEĞİN: 24-28 kg gibi ve genelde raket üzerinde yazar (Recommended tension) bu değerler o raket için üretici tarafından önerilen değerlerdir 
Orta seviye için anlam ifade etmeye başlar kordaj tansiyonu alakalı yazımı raket kordaj seçimi nasıl olmalıdır başlığında bulabilirsiniz

7-Raket esnekliği ve sertliği (FLEX) : Raket cercevesi malzemesi ve kenar kalınlığı:
100 değer üzerinden;
yani flex 70 olan bir raket sert malzemeden üretimiştir 60 olan daha yumuşak malzeme demektir
Sebeb: (örnek: 60) değerli flex rahatlık sağlar, (örnek: 75) değerli flex güç sağlar lakin sakatlık riski çok yüksektir orta seviye oyuncular raketlerinden aldığı gücü bir miktar arttırmak için flex i bir miktar arttırabilirler..

  • RA = 45-64 arası ORTA SERTLİK (Kol dostudur sakatlık riski düşüktür )
  • RA = 65-74 arası SERT ( Güç ve Kontrol bir arada bulunur en ideal aralıktır )
  • RA=  75-80 arası ÇOK SERT ( Çok fazla güç sağlar  sakatlık riski yüksek)

8-Kordaj Dizilimi (STRİNG PATTERN): Oyuncu gereksinimlerine göre değişiklikler gösterebilir..
Üst düzey –orta seviyeli oyuncular: Top spin için ; daha az sık kordajlı raketler top spin ve slice a daha yatkındır ve tercih edilmelidir, sebebi daha az tel topa aynı anda temas ettiğinden spin vermek kolaylaşır lakin, kontrol hissi sık kordaj a göre daha düşüktür. Flat (Düz) vuruşlar için  sık kordaj yataklı raket tercih edilmelidir . ör; 16x18 anlamı 16 düşey 18 yatay kordaj sıklığıdır.. 18x20 daha fazla sık kordaj anlamına gelir 18 düşey 20 yatay .. dayanıklılık bakımından sık kordaj yataklı raketler uzun ömürlü kordaj sağlar. Sık olmayan raketler ise daha fazla kordaj teli kopartması olasıdır..

9-Grip Ölçüsü (GRİP SİZE) : L0-L5 e kadar grip ölçüleri vardır, oyuncunun fiziksel yapısına göre değişikler gösterebilir .  ve raket üzerinde yazar 
 Dikkat : Grip ölçüsü ana grip üzerine ince grip sarılarak artırılabilir lakin azaltılamaz

Genel-geçer  anlamda  
Bayan oyuncular L1  

Erkek oyuncular için ise L2  
tavsiye edilir.

TAM GRİP ÖLÇÜSÜNÜZÜ BULMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ 

10-Raketin uzunluğu (LENGTH): Yetişkinler için ITF Standartları 69-71cm arasıdır. 

ORTA SEVİYE TAVSİYELERİM: 
Oyuncular arasında değişikler gösterebilir. Oyununuzu kalıplaştırdığınız dönemdir orta seviyeli oyuncular profesyonel değildirler lütfen kendinizi profesyonellerle ve onların kullanmış olduğu raketlerle karşılaştırmayınız raket konusunda oyununuzu kaplıplaştırmak adına aşağıdaki tüyolardan faydalanabilirsiniz oyunuzu kalıplaştırırken tek bir yolu seçin ya sadece spinli vurun yada sadece düz vuruşları tercih edin SPİNLİ VE FLAT (DÜZ) vuruşlar farklı teknikler barındırır profesyonel olmadığınız sürece orta seviye ve veteran tenisi için benim önerim hızlı gelişime açık olan düz ve güçlü vuruşlara yönelmenizdir !

1- Ekstra Güç  ve Flat (düz) vuruşlar için bir miktar Kafa ağır  (Head Heavy)
35-36cm Balance (denge) sahip raketleri tercih edebilirsiniz 


2- Ekstra Hızlı Manevra (Swing) ve Spin için ise ve oyununuzu spinden yana kalıplaştıracaksanız daha dengeli olan Geçişleri en iyi kalıplaştıran 100 kafa raketleri tercih edin ve balance (denge) 32- 32.5 cm ve 
Kafa Hafif ( Head Light) olan raketleri tercih etmelisiniz!
 ama bu konuda kararlı olmalısınız geri dönüş olmamalılıdır !! 
ÖNEMLİ : ! 2.inci madde daha sık antreman gerektirir ! 





58 yorum:

  1. Merhaba ben 28 yaşında bayanım aktif sayılabilecek kadar sporla uğraşıyorum ve bir yıldır tenis oynuyorum.TEnniswarehousedan Babolat Drive Z Lite Pink aldım.Tenis hocasında gösterdiğimde bu raket çöp işine yaramaz dedi.Kendisi de raket satıyor böyle söyleme nedeni bu olabilir mi ikincisi sizce raket nasıl? Ben ilerletmek niyetindeyim tenisimi yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sema hanım merhabalar
      Herhangi bir markanın raketi çok önemli değil " Babolat Drive Z Lite Pink " genel olarak doğru bir tercih orta seviye hobi amaçlı oynayan için uygundur size özel olarak cevap vermek gerekir ise 1 yıl sürekli aktif olarak oynadıysanız eğer oyun tarzınızın az-çok belli olduğunu düşünüyorum lakin sizin oyununuzu izlemeden burdan bir reçete yazmam yanlış olur :) ben genelde orta seviye için 104 ile 100 kafa aralığında öğrencilerimin oyun gelişimine göre bir raket öneriyorum 2.inci sorunuzun cevabı tamamen ticaridir bana kalırsa bu konuda haklısınız raket konusunda doğru bir tercih yapmışsınız lakin daha iyi olabilmesi için oyun tarzınızı benim izlemem şart mutlu günler dilerim...

      Sil
  2. Hocam merhaba orta seviye bir oyuncuyum ve yaklasik 3 senedir tenis oynamaktayim. Suanki raketim Wilson ncode sixone team.
    tension 23.27 kg
    length 68.6 cm
    weight 289 gr
    headsize 613 cm2
    balance 33.0 cm
    pattern 18x20
    3 sene boyunca ayni raketi kullaniyorum. Iyi bir raket almak istiyorum. Sizce hangi modeli tercih etmeliyim? Almanyadan yaziyorum ve burada genelde raketler kordajsiz satiliyor. Kordaj degerlerim nasil olmali?
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Tansel Bey MERHABA
    marka olarak değil değerler olarak sizi kısaca bilgilendireyim headsize 613cm2 yani 95q kafa bir raketiniz var raketiniz profesyonel bir raket yani size uygun değil örnek verecek olursam araba ehliyetiniz varsa araba kullanabilirsiniz eğer siz araba ehliyetinizle tır kullanmaya çalışırsanız kaza yaparsınız o yüzden ehliyetinize uygun raket seçimi önemlidir kordajsız raket yani raketin üzerinde yazan değerdir erkekler için 20 gr kordaj ağırlığı çıkarsanız uygun değerleri bulabilirsiniz yani 265-290 gram aralığında bir raket tercihi yapmanız faydanıza olacaktır kordaj seçimi ve değerleri için sitemde yazım mevcut oradan okuyabilirsiniz Almanya'ya sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Değerli admin merhaba.yaklaşık bir yıldır haftada en az 2 gün single,2 gün de double olarak tenis oynuyorum.Şuan elimdeki raket head marka
    Size:660/102
    Ağırlık: 255
    Balance:34.5
    Beam: 23/25/21 mm
    Pattern:16*19
    Tension:26+\2kp-57+\_ıbs
    Bu özelliklerle başladığımdan mıdır bilmiyorum genelde rahat oynuyorum ancak yedek bir raket daha almak istiyorum bana önerebileceğiniz bir model var mı? Çünkü ben raketten hiç anlamıyorum.yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru hanım merhaba !
      Öncelikle blog sitemi ziyaretiniz beni çok mutlu etti burdan teşekkürleri iletmek isterim...
      Raket konusuna gelecek olursak benim önerim orta seviye için kendinizi biraz daha geliştirip biraz raket ağırlığını arttırarak aynı marka ve model 2 raket birden almanız bana kalırsa daha mantıklı... şuanda gelişim çok önemli değil ve maddi açıdan zor olur diyorsanız vermiş olduğunuz raketin değerleri orta seviye bir bayan için ideal raketinizle rahatsanız hiçbir sorunda yok demektir :) kendi raketinizle aynı özellikleri taşıyan bir model bulursanız yedek olarak alabilirsiniz iyi günler dilerim..

      Sil
  5. Hocam selamlar,

    Başlangıç seviyesinden orta seviyeye doğru ilerlediğimi düşünüyorum. Wilson grand slam XL ile başlamıştım.
    Head Size: 112in² (723cm²)
    Frame Weight: 285g (10.1oz)
    Strung Racket Weight: 291g (10.3oz)
    33cm (6 points Head Light)
    Beam Width: 21mm V Beam
    16x19

    Şimdi yukarıda anlattığınız gibi kafa ölçüsü daha küçük, ağırlığı daha fazla bir rakete geçmek istiyorum. Önerebileceğiniz bir model var mı? Fiyat/performans raketi diyebileceğim bir model bulamadım bir türlü.
    Teşekkür ederim şimdiden,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. raket konusunda aceleniz yoksa size mayis ayinda kendime ait olan orta seviye raketimi satabilirim raketim wilson k-strike cep numaranizi mail adresime yollayin goruselim alicandogan@live.com

      Sil
  6. Merhaba hocam ilk başlayacak bir öğrenci için raket önerisinde bulunur musunuz. Yazdıklarınızı okudum ama açıkçası daha önce tenisi seyirden öte takip etmediğim için bana ne uygun olur bilemedim. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba.. erkek olduğunuzu var sayarak yetişkin için yeni başlamayan çok pahali raketlere gerek yok Babolat Pulsion 105 veya fiyat konusunda daha uygun olan WILSON ENERGY XL tercih edebilirsiniz..

      Sil
    2. çok teşekkür ederim cevabınız için.

      Sil
  7. İyi günler hocam,
    20 yaşında bir bayanım, 7 yaşımdan 14 yaşıma kadar sıkı bir tenis oyuncusuydum, turnuvalara katılıyordum, 6 yıl sonra tekrar tenise başladım. Bir kaç ay sonra turnuvalara tekrar katılmak istiyorum, fakat kendime uygun bir raket hala bulabilmiş değilim. Hocam bana Wilson 103S ve Wilson Burn 100 ULS önerdi.Şuanlık sorunum çok güçlü değilim, o yüzden gücümü arttıran bir raket istiyorum, tabi çok hafif olmaması şartıyla , ileride güçlenince de kullanabiliyim diye. Önerilerinizi heyecanla bekliyorum, şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ! değerli tenis severlerin blog sitemi takip etmesi beni mutlu ediyor teşekkur ederim :) sorunuzun yaniti için güzel bir raket önerisi yapabilirim Wilson Blade 101 Lite bence size gayet uygun olacaktir agirlik ve denge orani stabil bir raket ayrica bir miktar güç eklemek için ağirlik kurşun bandlarida kullanilabilir http://www.propointsports.com/Lead-tape,PR-2289.html
      önerilen raketlere gelince wilson 103S 306 gr ağırlık şuan için fazla kolu yorar verim düşer denge konusunda pek problem cikarmaz ilerisi için tercih edilebilir, wilson burn 100 ULS ağorlik uygun ama denge konusunda problemli bir raket 35 cm dengeye sahip bu güçlü olduğunu gösterir ilk zamanlarda verim alinabilir lakin ileriki aşamada top kontrol bozukluğuna sebebiyet verebilir saygilarimla..

      Sil
    2. Cevabınız için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Hocam selamlar,

    Yazın yoğun olmak üzere sene içinde zaman buldukça tenis oynayan 24 yaşında orta seviye bir oyuncuyum. 1 sene önce almış olduğum Head MX Flash Tour Tenis Raketi sağ dirseğimde rahatsızlığa sebep oldu ve bir süre ara vermek zorunda kaldım. Sorunun raketten kaynaklandığını düşünmekteyim. Yeni bir raket alacağım önerilerinizi almak istiyorum.

    Raket özellikleri;
    Uzunluk: 685mm(27)
    Ağırlık:275 gr.
    Denge:330 mm.
    Kafa büyüklüğü:102 sq in(660 cm2)
    Işın genişliği:22 mm.
    Dize desen:16 x 19.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar.. rahatsizliğin raketle alakasi olcağini düşünmüyorum hic bir raket kendi başina rahatsizlik vermez sorun yuksek ihtimalle tam olarak oturmamiş teknik veya seviyemizi aşan becerileri kendimizi zorlayarak denememizden kaynakli olabilir raketiniz konusundaki düşüncem orta seviye icin gayet uygun herhangi bir catlama kirik söz konusu değilse yeni bir kordaj cekimi yaparak kullanmanizi önerimim iyi gunler..

      Sil
  9. Merhabalar,

    Elimdeki rahatsızlık sebebiyle tenise uzun süredir ara vermiştim. Şimdi tekrar başlamak istiyorum. Başlangıç - Orta seviye arasında Wilson Monfils Tour 100 raketini önerir misiniz?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 100 kafa bir raketi baslangic ve orta seviye için önermiyorum sadece oyun tarzini spin vuruslari ile kaliplastirmak isteyenler için olabilir tenise ne zaman basladiginizin çok önemi yok ne kadar süre kortda kaldiginiz önemli 104-110 q arasi tercih yapmaniz yarariniza olacaktir iyi gunler dilerim

      Sil
  10. Merhaba Hocam,tenise yeni başladım ve ailem pahalı ya da aşırı kaliteli bir raket düşünmüyor. Wilson Grand Slam Xl almayı düşünüyorum ne dersiniz.13 yaşındayım.(kız). Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wilson hope 27 bulabilirsen bunu al söylemiş olduğun raket ağır :) yada bak araştır hafif bir raket olsun üzerinde yazan ağırlık 260 -270 gr geçmesin grip ölçüsüde L1 olsun kafa ölçüsü 110-105 arası uygundur 112 yada 113 de olur önenmli olan ağırlığı !

      Sil
  11. Hocam merhabalar,
    lisede tenis oynamıştım 2 sene şu an 37 yaşındayım tekrar başladım. tabi elimde o zamanın raketi var. jr. raketi wilson europa ace. özellikleri
    Weight 350
    Length 63cm
    Width 26cm
    Grip size 5 inches malum ölçüler tabi bana göre değil. yeni bir raket almak istiyorum dediğiniz yukarıdaki özellikleri taşıyan bana uygun bir model söyleyebilirmisiniz. bizim zamanımızdaki gibi 3-5 raket yokki seçelim :) yüzlerce raket var karar veremedim. çok yüksek fiyatlı bir şey düşünmüyorum fiyat fayda dengesi güzel bir önerinizi beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babolat pulsion 102 , babolat esense 105, veya diğer marka ve modellerin ağirliğina ve kafa buyukluğune gore karar verebilirsiniz online satiş yapan bir cok site ozellik olarak aciklama yapmakta size sadece degerlere bakip almak dusuyor bu kadar kolay :) iyi gunler dilerim

      Sil
  12. Merhabalar hocam,

    İsmim Kamil. Yaklaşık 2 yıldır tenis oynuyorum son 6 aydır yoğun olarak devam ediyorum. Wilson Blade 98 304 gr kullanıyorum. Yedek olarak öneriniz nedir acaba. Elimden geldiğince tüm turnuvalara katılmaya çalışıyorum maç tecrübemin artması anlamında. Bu arada solak bir oyuncuyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi günler wilson blade 98 profesyonel bir raket oynanmaz kesinlikle gibi bir algi oluşmasin ama raketide oyun seviyenize gore belirlemek en faydali yöntemdir bir cok marka ve modelin olmasinin sebebide budur seviye denilen durum olmasaydi tek tip raket cikardi herkes onu kullanirdi bir raketin yedeği ise yine ayni model olan rakettir mutlu gunler dilerim..

      Sil
  13. Sayın Admin,

    1998 de tenis oynamaya başladım. Uzun aralar verdiğim oldu, sağlık sorunları sebebiyle. Bu dönem yine aktif olarak haftada 2 gün ve 4 saat tenis oynuyorum. Kısa süre önce Wilson Steam 99s satın
    aldım. Kontrolü benim açımdan iyi. Ancak tenis oynarken ilk kez raket tuttuğum el bileğimde ağrı oluştu. Raketin kordajsız ağırlığı 284 gr, sanırım kordajlı da 304 gr.
    Raket seçimimi değerlendirmenizi rica ediyorum.
    Sevgi ve saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi gunler seviyenizle alakali görmeden yorum yapmak yanlis olur cunku 8-9 yasinda tenise baslayip bir daha 20 sene tenis oynamayan kisilerde var bu yuzden tenis icin en onemli sey devamliliktir orta seviye olduguzu var sayarak seciminizi biraz daha buyuk kafali bir raketten yana kullanmaniz faydaniza olacakti lakin almissiniz birkere agirlik konusunda ise fiziksel yapiniz onemli guclu fizege sahip kisilerde agirlik daha fazla tercih edilebilir ağri ile alakali olan kisim ise ters bir hareket teniste kolayca agriya sebebiyet verebilir 4-5 gun devam eden agrilar icin bir ortapedi doktoruna basvurmanizi tavsiye ederim sevgiler..

      Sil
  14. Hocam iyi günler,
    Tenis oynamaya yeni başladım (19 yaşında erkeğim) maç yapma seviyesine geldiğimde raket almak istediğimi hocama söyledim ve bana 4-5 yıl kullanabileceğimi söylediği Head ig Challenge pro veya Head ig Challenge lite almamı önerdi, sizce almalı mıyım? Sizin bir öneriniz var mıdır? 200-350 tl bandında bir raket bakıyorum. Şimdiden teşekkürler

    HEAD ig Challenge Pro
    KAFA ÖLÇÜSÜ : 100 sq. in. / 645.16 sq. cm.
    UZUNLUK : 27in / 68.58cm
    AĞIRLIĞI : 295 gr (kordajsız ağırlık)
    DENGE: 320

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi gunler spin oyun tarzi icin 100q raketler daha ideal olacaktir flat yani düz vurus oyun tarzi icin orta yani mac yapabilecek seviyede olanlar 102-104 arasi tercih etmesi yararina olacaktir spin oyunu icin head lg challenge uygun antrenor karari ile tercih yapmak daha isabetli olacaktir agirlik konusunda fizik yapisi onemli ama lite raket tercih etmek profesyonel olmadigimiz surece orta seviye icin sakatligi engellemek konusunda daha iyi bir tercih olacaktir ..

      Sil
  15. Merhaba hocam,
    1 senedir tenis oynuyorum, çok fazla zaman ayıramasamda kendimi geliştirmek istiyorum. Geçen sene Wilson burn 100 raket aldım. Kordajsız ağırlığı 305 gr civarı.Daha dunlop bir raketim vardı onun kafa ölçüsü daha büyüktü ve kafa ağır bir raketti ama yeni aldığım rakete göre sanki daha verimliydi ve vuruşlarım daha iyi gibiydi. bu neden kaynaklanabilir. birde yeni aldığım Wilson raketin kordajı çok sert. ikiraketi elime alıp kordaj kısımlarına vurduğumda dunloptaki sesi ve titreşimi çok net hissediyorum fakat Wilson da tahtaya vuruyormuşum gibi oluyor. bana tavsiyeniz ne olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa ölçüsü büyük olan raketin tatlı noktası sweet spot daha genis olacagi icin topun orta noktada kalma orani digerine gore daha fazla oldugu icin topun orta noktada bulusma hatasi daha az olacaktir wilson raket icin kordaj yenilemesine gitmeniz gerekiyor

      Sil
  16. hocam 2 senedir tenis oynamaktayım ve Wilson Pro Staff 97L Countervail tenis raketini almayı düşünüyorum bu konuda kararlıyım head challange mp şuanki raketim ve kafalıkla 300 gr ediyor kontrolüm iyi oyun stilim genellikle derinlemesine spinli hızlı vuruşlar , kısa slashlı vuruşlar ve de voleye gelme odaklı.tenisi bi hobiden fazlası olarak oynuyorum sizce pro staff almam uygunmudur başka tavsiye ,öneri ,uyarınız olursa(kısaca sizden gelen herşeye) çok memnun kalırım (haftada 28 saate kadar antreman yapıorum ve 16 yaşındayım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 100q kafa altinda raketlerden verim almak uzmanlik ister demo olarak veya ikinci el olarak alip denedikten sonra karar vermen daha iyi olacaktir bana gore degisiklige gerek yok elindeki raketde gayet iyi bir raket..

      Sil
  17. Merhabalar.Yazılarınızı okudum gerçekten çok faydalı olmuş.42 yaşında bayanım .orTa seviyede bir oyuncuyum. Kendime yazilarinizida okuyarak bir raket almak için araştırma yaptım. Ama uygun bir raket hangisi olur bilemedim. Solak bir oyuncuyum .kolumu çok yormiyacak sert vuruşlar yapabilecek iyi bir raket istiyorum .yardimci olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lite serisi raketleri arastirin ozellikle babolat, prince, wilson LİTE raketler agirligi alinmis orta ve ust segmente hitap eder kolunuzu yormaz begendiginiz raketleri alicandogan@live.com mail adresime yollayin tekrardan degerlendirip kararlastıralım ..

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Bakıp dönüş yapıcam Size .

      Sil
  18. kordajsız 304 ağırlığında 98 çapında Blade 98 (16x19) CV Tenis Raketi aldım 3 yıldır tenis oynuyorum daha önce head marka 100 çapında kordajsız 280 ağırlığında raketim vardı raket çok ağır geldi servis hızım çok fazla düştü aldığım yere gittim alışırsın dedi 2 ay sonra alışırsın dedi ne yapmam lazım eski raketle mi oynayayım yoksa gerçekten alışırmıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raket agirligini arttirmak servisin hizini dogru orantili olarak arttirir lakin savurma (swing ) hizi duseceginden servis hizinda düşüş
      yaşayabilirsiniz kondisyonunuz eğer düşükse yeni raket problem cikarabilir kondisyon durumunuza gore kendinizi hazir hissettiginizde yeni raketinizi o zaman kullanin

      Sil
  19. Sayin Admin ,
    yararli blogunuz icin tesekkurler.En az 10 yildir kullandigim wilson hammer marka raketimin kol ve omuz problemlerime yol actigini dusundugum birzamanda blogunuza rastladim.53 yasindayim haftada 2 gun tenis oynuyorum orta duzey bir oyuncuyum.rRaketimin ozellikleri weight250 gr, head size 665cm2,balance 35cm/1.2 pts ,HH,tension 24-28
    bana yeni bir raket onerebilirseniz cok sevinirim.Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raketinizin genel durumu uygun önerim ise daha dengeli olan ve hafif 250-260 uygundur balance 32-33mm olan raketlere bakip bana mail atabilirsiniz durum degerlendirmesi yapariz

      Sil
    2. Çok teşekkürler.Önerilerinizi dikkate alarak Head Xtreme Lıte raketinialdım.ağırlık 265 gr,balans345mm.

      Sil
  20. Merhaba hocam ,

    Orta seviye bir oyuncuyum ve tenis antermanlarımı 4 güne çıkarttım. 6 aydır oynuyorum. Şuan Artengo TR190 raketim var , 280 gram 102 kafa ölçüsü var. Hocalarım bu seviyeye kadar seni getirdi yeni bir raket almasın dediler bende 300 gram ağırlıgında 100 kafa ölçülü dengeli bir raket bakıyorum. Head Youtek Graphene baktım ama kordajsız 320 grm ağır olur dediler Yonex baktım çok kararsız kaldım yorumunuz ne olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba değişiklik iyidir 300 gr derken raketin kordaj ağırlığınıda hesap etmeniz gerekiyor üzerinde yazan ağırlık raketin kordajsız ağırlığıdır yani raket üzerinde 300 gr yazıyorsa kordajla beraber ağırlık ortalama 320 gr olacaktır ekstra ince grip ve titresim önleyeci kullanıyorsanız ağırlık 325-328 gr arası olacaktır bunları hesap ederek arastırmalarınıza devam edip toplamda ortalama 320 gr ı geçmeyecek bir raket tercih edebilirsiniz

      Sil
  21. Hocam merhaba,
    12 yaşında (1,64cm - 47kg) kızım performans oyuncusu. Şu an Babolat Pure Aero kullanıyor. Kordaj konusunda şu an multiflament kullanıyor fakat hocası artık güç üretebildiğini söyledi ve RPM Blast 1,25 önerdi. Siz ne dersiniz? Şu an multiflamentte 1,30 - 24kg tansiyon kullanıyor. RPM'e geçmeli mi ve geçerse tansiyonu kaça düşürmeliyiz? (Semi-western tutuyor ve daha çok spinli oynuyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba öncelikle bloğuma hoşgeldiniz multiflament kordaj için kordaj kalınlığı çok fazla 1,30 yerine 1,20 spin için daha uygun olacaktır Kalınlık arttıkça spin vermek zorlaşır güç üretme konusunda sorun yaşamıyorsa rpm blast 1.25 tercihler arasına koyulabilir ama benim performans için önerim hybrit kordaj çekmelerinden yanadır dikey polyester yatak multifilament şuanda piyasada babolat ve wilson gibi markaların tek pakette hybrit kordaj sattıklarını gördüm herhangi bir tenis mağazasından temin edebilirsiniz tansiyona gelecek olursak 24-25 kg performans tenisi için ideadir yatay kordaj tansiyonunu 1 kg eksik cektirmeniz faydanıza olacaktır 24 kg dikey 23 kg yatay şeklinde kızınızın tenis sporu yaşantısında başarılar dilerim selamlar..

      Sil
  22. Hocam tekrar merhaba. CEvabınız için teşekkür ederim.
    Babolat RPM Blast almak için gitmiştim fakat kordajcı 12 yaşındaki kızım için biraz daha yumuşak ve spinli oyun tarzına daha uygun olduğunu söyleyerek beşgen kesitli Head Pro Edge önerdi. Tansiyon olarak da 23-22 çekti. Kordaj hakkında görüşünüz nedir? Bir kerelik denemek istedim. Fakat sizin tecrübenizi dikkate almak istiyorum.
    Saygılar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesajınızı biraz geç farkettim muhtemelen deneyimlemişsinizdir :) kordajın yumuşaklığını belirleyen materyalidir ayni materyalde olan kordajlar ayni sertliktedir yani rpm ile pro edge materyal olarak ayni :) en iyi performansi bana sorarsaniz sadece hibrit kordaj çekiminden alabilirsiniz çünkü tek tip kordaj demek tek tip oyun tarzi demek. Mutlu gunler dilerim..

      Sil
  23. Hocam Merhaba,

    İsmim Neslihan...33 yaşındayım ve başlangıç seviyesinden orta seviyeye geçiş döneminde bana önerebileceğiniz wilson hangisidir? Açıkçası terimleri pek te anlamıyorum ağarlık inç neye göre seçicem kafam çok karışık:) Desteğinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neslihan hanim raket üzerinde yazan bilgileri benim paylaştığım bilgiler ile karşılaştirarak doğru sonucu elde edebilirsiniz şu raket guzel bu raket iyi demek yanlış olur raket tercihi kişisel değerlendirmeler sonucunda yapılmalıdır

      Sil
  24. Hocam iyi günler 20 yaşındayım 57 kiloyum bilek ve kol ağrılarım oluyor bazen o yüzden kol dostu bir raket seçmek istiyorum yıllar önce 5 6 ay oynamıştım tekrar başladım Wilson blade 101l önerir misiniz

    YanıtlaSil
  25. İyi günler raket secimi yaparken hafif raket seçmek kol rahatsızlıkları olanlar daha önce kolundan operasyon gecirmiş olanlar teknik öğrenime yeni baslamiş olanlar için çok dikkat edilmesi gereken bir durumdur bayanlar için genel-geçer raket ağırlığı kordajsiz 250-270 civari tercih etmek uygun olacaktir kol rahatsiliği olanlar için bu agirlik 230-240 gr a kadar düşürülebilir sizin icin öncelik sirasi raket agirligi sonra kafa boyutu olmalıdır Wilson 101L agirlik olarak genel-geçer uygundur alabilirsiniz lakin kol ağrılarınızı devam etmesi durumunda bir önce bir hekime basvurmanizi daha sonra daha hafif raket modellerine göz atmanızı tavsiye ederim sağlıklı günler..

    YanıtlaSil
  26. Hocam merhaba ilk defa raket alıcam kursun raketiyle oynuyorum(kadınım) başlangıçtan orta seviyeye geçen 75 kilo 1.63 boy (güçlü sayılırım) 600 tl yi geçemiyorum kafam çok karıştı var mı bana önerebileceğiniz model çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  27. Babolat pulsion 102 270gr
    Wilson ultra power team 103 275gr
    Wilson blade feel team 103 275 gr
    (Ağırlıklar kordajsız) Bu raketlerin arasında karar veremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de Wilson ultra power team 103 275gr

      Sil
    2. selamlar.. yazdığınız modeller arasında çok fark bulunmamakta tercihinizi hafif raketlerden yana kullanmanız daha olumlu olacaktır babolat pulsion 102 270 gr olan raket sizin için daha uygundur

      Sil
  28. Hocam iyi günler, ben başlangıç olarak raket bulmakta zorluk çekiyorum. 15 yaşındayım. 1.70 im ve 65 kiloyum maks 500 tl bütçem var ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  29. selamlar, yaklaşık 15 yıldır erkek tenis ooyuncusuyum. yaşım 51. spin ağırlıklı oynuyorum. raketim wilson prostaff 97 S spin effect raketin özellikleri

    boş raket ağırlığı : 305 gr
    dolu raket ağırlığı 327 gr
    boş balans 33.5 cm
    çerçeve kalınlığı 2.1 cm

    önceden boş raket ağırlığı 290 gr olan raket ile oynuyordum. tek el backhand vurduğumdan birazdaha ağır ve güçlü bir rakete geçmeyi uygun buldum.sizce tercihim doğrumudur?

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Hocam;

    Tenis raketleri görmeyeli tonla paraya satılır olmuşlar. Ama yeni bir tane alma ihtiyacım var. Durumu kısa bir özetlesem istediğim raketi bulabilmeme yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

    - Çok geniş ya da çok dar bir kafa çapı olmasın, orta düzey yeterli.
    - Spin atma konusunda çok başarılı sayılmam.
    - Benim için en önemli olan özellik şu; topa vuruşta çok fazla esneme yapmamalı, ortaların biraz altında bir esneme tam benlik. Yani vurdum mu dağa taşa gitmemeli :)
    - Ağırlık konusunda diyebileceğim bir şey yok, nasıl bir ağırlıkta olmalı hiç bilemiyorum.
    - Orta düzey veya belki biraz altı bir oyun seviyem var.

    Eski raketim wilsonın bir modeliydi ama, şimdi o nedir ne değildir bilemiyorum hiç. Yine bir wilson alma planım var, ama tavsiyelerinizi de dinlemeyi çok isterim.

    Şimdiden teşekkürler.
    Özgür

    YanıtlaSil
  31. Merhaba,kızım 13 yasında .2 yıldır haftada 2 gun oynuyor,orta seviye.
    Wilson ultra pro : 95 sq.in /613 cm(kare)
    16-18 ,27 cm
    50-60 lbs/23-27 kg. Özelliklerindeki bir raketimiz var,bu raket yaşı için uygun mudur,tesekkurler.

    YanıtlaSil