Çizgide Oynanan Oyunlar
HENDEK ATLAMA
Birbirine paralel olmayan iki
çizgi çizilir. Bir ucun açıklığı 50
cm, diğerinin ise 2 metre kadardır.
Öğrenciler tek sıralı derin kolda dizilir. Çocuklar önce dar yerden atlamaya
başlarlar. Atlayanlar sona kadar devam ederler. Atlayamayanlar yeniden
kendilerini denerler.
İTFAİYECİ
Birbirlerinden 15 metre uzaklıkta paralel
iki çizgi çizilir. Bütün öğrenciler çizginin biri üzerinde, yüzleri diğer
çizgiye dönük olmak üzere yer alırlar.
Karşı çizginin biraz gerisinde "İtfaiyeci" bulunur.
Öğrencilerin hepsine 1'den 4'e kadar numara verilmiştir. Örneğin İtfaiyeci ;
"Yangın ! Yangın ! 1 numaralı istasyon " diye bağırır. Bir numaralar
karşı çizgiye kadar koşup geri dönerler. Diğer gruplar da bu şekilde çağırılır.
Bazen itfaiyeci ; " 1 numaralı
istasyon " diye bağırır. Bir numaralar karşı çizgiye kadar koşup geri dönerler.
Diğer gruplar da bu şekilde çağırılır. Bazen itfaiyeci ; " Yangın ! Yangın
! Alarm var !" diye bağırır. O zaman bütün öğrenciler karşıya kadar koşup
geriye dönerler.
E S İ R A L M A
V E V E R M E
Oyuncular karşılıklı iki sıra
olur. Aralarında 7-8 metre
mesafe vardır. Her sıra sağdan numara sayar. A sıranın bir numarası karşıya
gider. O sıranın önünden geçerken bir kişinin herhangi bir yerine dokunur ve
yakalanmadan kendi sırasına doğru kaçar. Kendisine dokunulan oyuncu bunu öbür
sıranın hizasına kadar kovalamaya başlar. Eğer oyuncuyu yakalarsa, yakalanan
oyuncu B sırasına esir olarak gider, o sıranın en sonuna eklenir. Dokunulmadan
kaçarsa B sırasındaki kovalayan oyuncu esir olur ve A sırasının en sonuna
eklenir. Belli bir süre sonra hangi sıra daha fazla ise o taraf oyunu kazanır.
HAYVANAT BAHÇESİ
Bütün öğrenciler eşit olarak
iki gruba ayrılırlar. Aralarında 4-5 metre mesafe olacak şekilde karşılıklı iki
paralel çizginin üzerinde, yüzleri birbirlerine dönük olarak dizilirler. Bir
grup kendilerine ( kendi aralarında seçerek ) bir hayvan ismi alır. Diğer gruba
doğru yaklaşırlar. İki -üç adım kala ismini aldıkları hayvanın taklidini
yapmaya başlarlar. Karşı taraftan herhangi bir oyuncu bunun hangi hayvan
olduğunu tahmin ederse, hayvan ismi alan grup kendi çizgilerini geçinceye kadar
kaçar, hayvanın ismini bilen grup kovalar. Yakalananlar, yakalayan gruba geçer.
Oyun sıra ile devam ettirilir.
KÖPEKLER VE TOP
Bütün çocuklar gruplaşır,
birer köpek ismi alırlar. Örneğin ; Finolar, Buldoklar, Çobanlar, Av köpekleri
vb. hepsi bir çizgi üzerinde sıralanarak tek sıralı safta toplanırlar. Bir
çocuk bir voleybol topu alır, bir grup köpeğin ismini çağırarak topu ileriye
doğru yuvarlar. O ismi alan köpekler , topun arkasından tutmak için koşarlar.
Kim önce topu yakalarsa, o atıcı olur ve oyun böylece devam eder.
BAHÇE YARIŞI
Başta bir lider olmak üzere
bütün oyuncular bir çizgi üzerinde toplanırlar. Liderde bir top vardır. Diğer
çocuklar gruba yaklaştırılıp 3-4 sebze ismi verilir. ( Biber, lahana, domates,
havuç ) Lider topu sahaya doğru yuvarlarken ismi konmuş sebzelerden birini
çağırır. Bu isimdeki sebzeler topu yakalamak üzere koşarlar. Kim önce topu
yakalarsa liderle yer değiştirir. Diğerleri ilk yerlerine gelir, lider yeniden
oyunu tekrarlatır.
TAVŞAN KOŞ
Çocuklar, tavşanlar ve
tilkiler olmak üzere iki gruba ayrılırlar. Tavşan grubunun başına bir
"Anne Tavşan" seçilir. Tilkilerin kenarda bir evi olur ve bu civarda
tilkiler saklanır. Anne tavşan çocuklarını geziye çıkarır ve tilkilerin evine
doğru ilerler. Anne tavşan tilkilerin evine iyice yaklaştığı ve onların farkına
vardığı zaman ; "Koş Tavşan, Koş ! " diye bağırır. Tavşanlar da
evlerine doğru koşmaya başlarlar. Yakalananlar tilki olur. Oyun bir kaç defa
böyle devam eder.
TOP OYUNU
Çocuklar, sayısı kadar gruba
ayrılırlar. Her gruba bir top verilir. ( şimdi bir grubun nasıl oynayacağını
izleyelim ) Her grupta 7 kişi olduğunu kabul edelim. 6 kişi bir çizgi üzerine
dizilir ve 7 numaralı öğrenci bunların 4-5 adım ilerisinde onlarla yüz yüze
gelecek şekilde yerini alır. 7 numaralı oyuncuda top vardır. Bu topu sırasıyla
1,2,3,4 diye sayarak en baştaki oyuncuya atar. O da tekrar 7 numaralı oyuncuya
atar. Bu atıp tutma sırasında topu oyuncu tutamazsa en arkaya geçer, sıradaki
oyuncu onun yerine geçer.
Not : Bu mesafe yakın görülürse
uzatılabilir.
SENİ TUTABİLİR
MİYİM ?
Bir öğrenci lider olur ve
çizginin üzerinde durur. Diğerleri sarı, kırmızı, siyah, beyaz renklerini
alırlar. Renk ismi alanlar liderden 4-5 metre mesafede dağınık olarak dururlar.
Çocuklar seslenir ; "Ali seni tutabilir miyiz ?" Lider ;"Eğer
beyazsanız ?" der. Beyazlar Ali'yi ( Yani lideri ) tutmak için koşarlar.
Hangisi önce Ali'ye dokunursa o lider olur ve oyuna böylece devam edilir.
HOPLA MİDİLLİ
Bütün çocuklar bir çizgi
üzerinde sıralanır. İçlerinden birisi Midilli olur. Midilli iki ayağı ile
hoplaya hoplaya bir kaç adım ileri giderken, diğerleri de onu taklit ederek
takip ederler. Birden bire Midilli "Dur" der ve gerideki çizgiye
kadar arkadaşlarını kovalayarak onları vurmaya çalışır. Yakalananlar,
Midilli'nin yardımcısı olur ve bir dahaki seferde onlarda arkadaşlarını vurmaya
çalışır. En son kalan oyuncu bir dahaki oyun için Midilli olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder