24 Temmuz 2025 Perşembe

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ İÇİN EĞİTSEL OYUNLAR

ÖĞRETİMDE TAVSİYELER
1 Açıklamaları kısa ve basit yapınız.
2 Hareketi mümkün olduğu kadar çabuk ba latınız.
3 Çocukları cesaretlendirmek için tevik edici olunuz.
4 Değişik çocukları seçerek onları kendilerine güvenir yapınız.
5 Sınıf kalabalık ise 2 veya 3 gruba ayırarak, birden fazla oyun gösteriniz.
6 Düdük sesiyle bütün öğrencilerin durup,sesi dinlemesini sağlayınız.
7 Bir oyunda baarı sağlamıyorsanız durdurup bakasına geçiniz.
8 Bilinen oyunları tekrarlayınız.
 
KİM SAKLANDI? : Bütün öğrenciler yerlerindeotururlar.Bir öğrenci kara tahtanın önüne getirilir.Diğerlerine arkası dönüktür ve gözlerini kapatır.Diğer bir çocuğu sınıfta bir yere saklar veya dı arı çıkarırlar.Öbür çocuklar da yerlerini deği tirerek karı ık otururlar. Bundan sonratahtada bekleyen öğrenciye "Kim saklandı ?" derler.Gözlerini yuman çocuk arkasını dönerek kimin dı arıya çıktığını veya saklandığını bulmaya çalı ır.Bulamazsa ebe deği tirilir ve böylece oyundevam eder.
 
ALİ KUTUDA Bütün çocuklar sıra aralarındaki bo luklarda ayakta dururlar.Öğretmen ;"Ali kutuda." dediği zaman herkes çömelik vaziyet alır."Ali kutudan çıktı." deyince herkes ayağa kalkar.Öğretmenbu tempo ile giderken bazı komutlarda deği iklik yapar.Bu deği iklikte yanlı yapanlar yerlerine otururlar.En sona kalan sınıfın birincisi olur.
 
SİNCAP VE CEVİZ Bütün öğrenciler yerlerindeotururlar.Bir öğrenci sincap olur ve ceviz olarakeline silgiyi alır.Diğer öğrenciler,ba larını sıralarının üzerine koyarlar ( Uyuyormu gibi ).Yalnız bir elleri,avuçları açık olarak yandadır.Sincap,cevizle arkada larının arasında dola ırken,Cevizi ( Silgiyi ) bir arkada ının eline bırakır ve yerine oturmak üzere kaçar.Yerine ula ıncaya kadar yakalanamazsa kurtulur.Eline ceviz konulan öğrenci sincabı yakalayamazsa kendisi bir sonraki oyun için sincap olur.
 
DOĞRU SIRALA Bütün çocuklar sıralarındaotururlar.Öğretmen bunlardan 6–8 tanesini çağırarak yazı tahtasının önünde yüzleri arkada larına dönük olarak tutar ve hepsine bir isim verir. ( Örneğin;Renkler,Ku isimleri, ehir ismi veya oyuncak isimleri gibi ) Bundan sonraoturanlar sıralarının üzerine ba larını koyarak gözlerini kaparlar. Öğretmen tahtadakilerin yerlerini deği tirir.Bundan sonra herkes bakar,bir kaç gönüllü istenir.Bugönüllüler arkada larının yer ve isimlerine göre onları tekrar dizerler.
 
ÜÇ KÜÇÜKKUZU Bir çocuk ( Büyük Kurt ) sınıfın önünde ve ayaktadır.Diğerleri yerlerinde oturmutur.Kurt, sıraların arasında dola ır.Üç küçük kuzunun ellerine vurur ve yine sınıfın önüne gelerek ;"hurr, hurr" der.Bu kelimeler ile birlikte ellerine vurulan üç kuzunun yerlerini deği tirmesi gerekir.Kurt da bu kuzulardan birinin yerine oturmaya çalı ır. Ayakta kalan kuzu bir sonraki oyun için Kurt olur. Oyun böylece devam eder.
 
KARŞILA VE GEÇ Öğretmen sınıfın önünde ve ortadadır.Đki elinde birer silgi veya fasulye torbası tutar.Sağ ve sol gerisinde iki öğrenci vardır.Đaret verildiğinde bu iki öğrenci öğretmenin elindeki silgileri alır ve sıraların yanında kouya ba lar.Bu öğrenciler arkada kar ıla ırlar.Öğretmene silgiyi önce getiren oyunu kazanır. BEKÇĐKÖPEĞĐ: Bir yere bir cisim ( Nesne ) konur.Yanında gözleri kapalı bir bekçi köpeği durur.Diğer öğrencilerden birisi sessizce nesneyi oradan almaya çalı ır.Eğer köpeğin haberi olmadan onu alabilirse,bir dahaki oyun için "Bekçi Köpeği" olur.Eya alırken köpek farkına varırsa "hav hav" diyerek arkada ını yakalar.O zaman yeni birbekçi köpeği seçilir.
 
 
 FASULYE TORBASINI BULMA Çocuklar elleri arkada olmak üzere omuz omuza bir daire yapar.Bir çocuk ortadadır.Birisine bir fasulye torbası verilir.Dairedeki öğrenciler bunu elden ele verirler.Ortadaki öğrenci fasulye torbasının nerede ( kimde ) olduğunu bulmaya çalı ır.Eğer tahmini çok uzun sürerse baka bir oyuncu ile deği tirilir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder