4 Ocak 2013 Cuma

TENİSE YENİ BAŞLADIM HANGİ RAKET BANA UYGUN?



                                               
ÖNCELİKLE ARKADAŞLAR YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN RAKET ÇOK BİR ANLAM İFADE ETMEZ TEKNİK KONULARI ÖĞRENDİKTEN SONRA OYUN TARZI KALIPLAŞTIKTAN SONRA İLERLEYEN ZAMANLARDA İFADE ETMEYE BAŞLAR  BU YÜZDEN YENİ BAŞLAYAN ARKADAŞLARA EKONOMİK OLMASI BAKIMINDAN PAHALI BİR RAKET ÖNERMİYORUM  AŞAĞIDA YAZDIĞIM BİLGİLERİ BİR YERE NOT EDEREK İNTERNET SİTELERİ ÜZERİNDEN ÇEŞİTLİ  RAKET ARAŞTIRMALARI YAPABİLİRSİNİZ MARKA ÖNEMLİ DEĞİL SADECE AŞAĞIDAKİ DEĞERLERE UYGUN  OLMASI ÖNEMLİDİR !! 


                                              110-105 (OS) over



                              110-105 sq Headsize (kafa ölçüsü)
                                               Başlangıç seviyesi



                                     -Güç ve Kontrol Prensipleri-



1-Kafa Ölçüsü (Headsize) ve Sweet spot  : vuruşta optimum güç ve kontrol

Başlangıç seviyesi için benim önerim :  
  • 110 ile105 (105 dahil) kafa ölçüsü (headsize) aralığında bir raket tercih edin en önemli husus başlangıç için bu maddedir !! 
2-Raketin toplam kordajlı ağırlığı (STRUNG WEİGHT) Genel –Geçer kendi tavsiyelerim

  • Yetişkin Raketi Başlangıç seviyesi için
  • (Kordajlı Ağırlık) 250-280 gr aralığında  Bayanlar tercih etmelidir
  • (Kordajlı Ağırlık) 270-300 gr aralığında  Erkekler tercih etmelidir 
  • Bayan veya Erkek Fiziksel yapınıza veya spor geçmişinize göre ağırlık seçimi değişiklik gösterebilir ! 

ÖNEMLİ NOT: Kordajlı ağırlık (STRUNG) ile Kordajsız ağırlık (UNSTRUNG) farklıdır arkadaşlar
  • Kordajsız ağırlık : RAKETİN ÜZERİNDE YAZAN AĞIRLIKTIR RAKETİN ÜZERİNE KORDAJLI AĞIRLIK YAZILMAZ İNTERNET ÜZERİNDEN RAKET SATAN FİRMALAR AÇIKLAMADA GENELDE "KORDAJLI AĞIRLIK" ŞEKLİNDE YAZARLAR

  • ÖRNEĞİN: Babolat AeroPro Drive GT raketin üzerinde yazan ağırlık 300 gramdır yani kordajsız ağırlıktır 

  • Kordajlı ağırlık ise Raket 300gr + 20 gr kordaj ağırlığını verir yani Babolat AeroPro Drive GT raket kordajlı ağırlığı 320 gramdır

    NOT: Bazı kordajlar kalınlığa ve inceliğe  bağlı olarak değişilik gösterir kullanılan materyale bağlı olarak genellikle 12-24gr aralığında olurlar

3- Kordaj Tansiyon değeri (Tension) Raket üzerinde çekilebilecek kordajın minimum ve maksimum ağırlık gerginliğini ifade eder ÖRNEĞİN: 24-28 kg gibi ve genelde raket üzerinde yazar (Recommended tension) 
bu değerler o raket için üretici tarafından önerilen değerlerdir yeni başlayan için raket çok büyük anlam ifade etmediği için doğal olarak kordajda bi anlam ifade etmeyecektir

4-Grip Ölçüsü (Grip size) : L0-L5 e kadar grip ölçüleri vardır, oyuncunun fiziksel yapısına göre değişikler gösterebilir .  ve raket üzerinde yazar 

Dikkat : Grip ölçüsü ana grip üzerine ince grip sarılarak artırılabilir lakin azaltılamaz

Genel-geçer  anlamda  
Bayan oyuncular L1  

Erkek oyuncular için ise L2  
tavsiye edilir. GRİP ÖLÇÜSÜ ÇOK ÖNEMLİDİR !!! 

TAM GRİP ÖLÇÜSÜNÜZÜ BULMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ 

5-Raketin uzunluğu (Length) : Yetişkinler için ITF Standartları 69-71cm arasıdır. 
yani 27 inc olucak üzerinde 17,19,21,23,25,26 yazanları almayın onlar çocuk raketi buna dikkat edin !!!


 
 

72 yorum:

  1. geçenlerde sport444.com diye bir siteden fastball adı altında bir ürün aldım. ipin ucunda tenis topu bağlı bir şekilde evimin bahçesinde tek başıma tenis antremanı yapıyorum. sizlerede tavsiye ederim. çok ucuz ve de pratik bir şekilde tek başınıza tenis oynayabiliyorsunuz. icat eden kimse burdan kendisini tebrik ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fastball tenis için uzun süreli kullanımda sağlıklı değil duvar çalışması yapmanız doğru ritim bulmanızı ve gelişmenizi sağlayacaktır

      Sil
  2. Şöyle anlayacağım dilden yazılmış bir sayfa aradım da bulamadım yine emeğinize sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhangi bir konuda açıklayıcı bir şekilde yardımcı olabilirim..

      Sil
  3. Gerekli bilgiyi bulabildiğim bir sayfa oldu.Emeği geçenlere bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Fastball hakkında fikirlerinizi de merak ediyorum.Dikkat edilmesi gereken noktaları belirtmenizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. antremanlarda fast ball kullanmadım pekte tavsiye etmiyorum fast ball dan ziyade duvar çalışması daha faydalı olacağını düşünüyorum.. TTF Ant : Ali Can Doğan

      Sil
  4. Hocam, 40 yasindayim ve 5-6 senedir tenis oynuyorum. 50 kilo agirliginda bir kadin oyuncu olmama ragmen yaklasik 2 senedir 300gr 7 pts hl, 100 kafa bir raketle oynuyordum. Raketimi bilerek degil birilerinin tavsiyesi uzerine almistim. Ancak raketin benim icin agir bir raket oldugunu, (bir hocanin da uyarisiyla) 1 saatlik bir oyun sonunda kolumun dustugunu yeni fark ettim. Simdi raketimi degistirecegim. 2 secenegim var; biri 268 gr, 2.7 pts hl, sertlik 61, kafa 98, swingweight 316; digeri ise 285 gr, 4 pts hl, sertlik 68, kafa 100, swingweight 317. Spinli vurusu gelistirmek istiyorum. Aslinda 300 agir diye 265'lik rakete geceyim dedim fakat sonra sert gelen toplarda karsilamakta zorlanabilirim diye supheye dustum; digerinde ise sertlik biraz fazla, genelde kontrol icin sertlik pek onerilmiyor, ayrica yeterince hafif mi emin degilim. Bana bu konuda tavsiye verebilirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50 Kilo ve 40 yaş için gurubunuz: Senior tenisi
      5-6 yıl deneyim ile tenis seviyeniz : Orta
      senior bayan için 300gr 100q kafa RAKET TERCİHİNİZ YANLIŞ !
      fizik yapınız ve tenis seviyeniz için ideal kordajla beraber raket ağırlığınız 260-275 GR uygundur raketin üzerinde yazan ağırlığa 15 gr kordaj ağırlıgınıda ekliyceksiniz unutmayın !
      sert bir raket tercih etmeyin sakatlık yükselir 60-65 arası sertlik senior için uygundur
      kafa büyüklüğü 100-102 spin için idealdir
      102-104 arası spin + power sağlayan raketlerde mevcutdur ayrıca flat vuruşlar içinde bana göre en uygun kafa büyüklüğüdür bunun yanında spin teknik bir konudur raket seçimi sadece gelişimi hızlandırır tekniği bilmeden raket hiç bir anlam ifade etmez umarım yadımcı olacak bir yazı olmuştur sizin için mutlu günler dilerim saygılar..




      Sil
  5. Ben tenise daha ilk defa basliyicam ve haliype bi hevesim var. 15 yasindayim boyum 1.72 kilom ise 57 . Fazla anlamadigim icin raketler hakkinda size danismak istedim nasil bir raket uygundur bana ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukarda yazan değerlere bakıp internet üzerinden araştırdıktan sonra bir raket alabilirsin genç arkadaşım :) anlamadığın bir konu olursa mail adresime yaz yardımcı olurum

      Sil
  6. Merhabalar hocam, eşimle birlikte tenise başlayacağız ben 2011 yılında 6 ay kadar oynamıştım şimdi yeniden başlayacağım. Eşim ile birlikte ders alıp doğru teknikle öğrenmek istiyoruz. Kendime Babolat Rdrive Kordajsız 280gr, 660cm2 34cm denge raket aldım. Eşimede Head HEAD CHALLENGE ELITE modelini 260gr,690cm2,35.5cm denge aldım. Kendi raketinin çok titreşim yaptığını benim raketimin daha rahat olduğunu ve şimdi değiştirmek istiyor acaba Babalot Rdrive uygunmudur bayan için(25yaş,50kg,162cm)
    https://www.decathlon.com.tr/head-challenge-elite-raket-id_8330238.html#anchor_ComponentProductPicshare
    https://www.decathlon.com.tr/babolat-r-drive-id_8358344.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdulkadir Bey selamlar !
      Başlangıç raket tercihleriniz güzel eğer sürekli oynamıyor iseniz değiştirmenizede gerek yok titreşim sebebi 2 şekilde olur
      1- iyi bir titreşim önleyici aparat takmamanızdan kaynaklıdır benim kendi kullanmış olduğum "wilson shock trap" Google yazın direk çıkar zaten yerinden çıkma veya oynama gibi hiç bir derdi yoktur ve sebebi büyük ihtimal bu yazdığımdan kaynaklıdır
      2- kordajdan dolayıda titreşim yapma ihtimalide vardır kordaj ilk çekildiğinde kısa bir süre titreşim yapabilir ama alışma zamanından sonra titreme kesilir yada çok eskimiş ise yine titreşim yapma olasılığı vardır
      bol tenisli günler dilerim..

      Sil
  7. tenise yeni başlayacağım.Wilson Us Open önerirmisiniz veya bi kaç tanede 100 inc kafa ölçülü onlara bulaşmalımıyım.Sizin 150 tl bandında önereceğiniz raketler var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba! bay ve bayan raketleri farklılık gösterir başlangıç için ağırlık ve grip ölçüsüne (sap kısmı) dikkat etmeniz gerekir ve başlangıç için ana 2 husus budur
      başlangıç değerleri yukarda yazılı ona "TAM OLARAK UYGUN" olacak şekilde araştırıp almalısınız söylemiş olduğunuz raket "us open" yukardaki değerlere uyuyorsa tabikide alabilirsiniz fiyat sorun olmayacaksa ben önermeye kalkarsam 100 çeşit başlangıç modeli gösteririm size :)ama fiyat konusunda sıkıntınız varsa sıfır alacaksınız diye bir kaide yok bulunduğunuz yerdeki tenis kluplerine gidip 2.el raket satıyorlarsa veya sahibinden veya gittigidiyor gibi site üzerindende alabilirsiniz değerlere dikkat edin yeterlidir saygılarım..

      Sil
  8. Merhaba Hocam.
    Yeni başlayacağım fakat ileride rahat kullanabileceğim bir raket almak istiyorum. Şuan güncel fiyat ve kalite performansı en iyi raket markası modeli hangisidir ? Çok detaylandırmadan 2-3 alternatif sunabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ! öncelikle bay veya bayan şeklinde tercih yapmanız gerekiyor zaten yeni başlayan için fazla detay yok yukarda yazılı olan 3 hususa dikkat edin yeterli lakin bütçeniz konusunda herhangi bir şey söylememişsiniz 400-600 tl arasında yeni başlayacağınız raketler mevcut 200-300 tl arasındada ben o yüzden fiyat konusunda tam ortasından sadece 1 öneri yapacağım marka konusunda gelecek olursak çoğu firma birbiri ile yarışır halde bunların içinde şuanda gözüme kestirdiğim sağlamlığı ve teknolojisi ile dikkat çeken "Babolat Flow 105" raketini önerebilirim ağırlıkta uygundur iyi günler dilerim..

      Sil
  9. Merhaba Hocam
    28 yaşındayım, Daha önce diğer spor branşlarıyla ileri seviyede uğraştım ama ilk defa tenise başlıyorum. İleri seviyeye gelmek istiyorum. Kondisyonum ve gücüm iyi olduğunu düşünsem de gerekiyorsa daha da arttırmaya hazırım. Hücum manevra kabiliyeti yüksek bi oyun oynamak istiyorum. Alacağım raketin de 98 kafa aralığına sahip ya da daha düşük bi raket ve profesyonel bir raket olmasını istiyorum fakat sizce de uygun mudur? Fiyat önemli değil en iyi diyebileceğiniz tavsiye edeceğiniz 2-3 Marka-Model yazabilir Misiniz? Şimdiden ilginiz için çok teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ziyaretiniz için öncelikle teşekkür ederim
      farklı branşlarda profesyonel olarak ilgilenip tenise başlayan tanıdığım kişiler mevcut özellikle "futbol ve atletizm " bu branşlarda tenise yatkınlık daha önce çok fazla spor yapmamış kişilere göre hızlı bir şekilde olmaktadır LAKİN her branşta olduğu gibi tenisdede yetenek unsuru "ALT YAPIDAN" gelip geliştirildiği için belli bir yaş ve fiziksel gelişimi tamamladıktan sonra ileri seviye yetenek tenis için üzgünüm ki imkaansız hale geliyor
      Raket tercihi konusuna gelirsek aşamalı olarak gelişim için uygun tercihlerde bulunmanız şart yani bu ehliyet almaya benziyor araba ehliyeti almadan tır ehliyeti almak sizi sıkıntı sokar bu yüzden 98 kafa bir raket alıp başlamayı ben KESİNLİKLE ÖNERMİYORUM bu yüzden tavsiyede bulunmayacağım bunun yerine yukarıdada yazdığım gibi özelliklere sahip bir raket ile başlayıp aşamalı olarak geliştirmeniz size büyük fayda sağlayacaktır saygılarımla..

      Sil
  10. merhabalar
    22 yasındayım cocuklugumda bır yıl tenıse gitmişiliğim var daha sonrakı lıseye kadar voleybolcuydum gecen sene tenise basladım 6 ay kadar oynadım ama hoca 2 3 senelık tecruben varmıs gıbısın dıyordu.Ara vermiştim sımdı tekrar baslayacagım yenı ıleridede kullanbılecegım bır raket almak ıstıyorum nasıl bir raket alacagıma karar veremıyorum olculer hakkında yardımcı olursanız cok sevinirim tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ziyaretiniz icin tesekkur ederim belli bir alt yapi olusturdugunuz icin seviyeniz "Orta seviye" diyebiliriz orta seviye ile alakali yazmis oldugum kisma bakip dikkat etmeniz gereken herseyi bulabilirsiniz bayanlarda en onemli hususlar raket agirligidir 260-290 gr araliginda kordajli agirlik uygundur raketin uzerinde ise kordajsiz agirlik yazar buda 240-275 gr araligidir grip (raket sapi) ölçüsü L1 sizin icin uygun olacaktir ayrica kafa buyuklugu (head size) 102-104 araliginda bir raket tercih etmeniz gerekmektedir 105 tercih etmenizdede sorun olmaz iyi gunler dilerim..

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim suan 2 raket arasinda kaldim yardimci olurmusunuz acaba biri head mx attitude elite digeri ise wilson six one comp

      Sil
    3. Yada head mx spark tour

      Sil
    4. merhaba ! wilosn six one comp kesinlikle önermiyorum wilson 200 lira altında olan ürünlerinde çok kalitesiz malzeme kullanıyor
      söylediğiniz 2 model head birbiri ile aynı özelliklere sahip gibi görünüyor lakin yapılan malzemede farklar olabilir HEAD MX ATTİTUDE ELİTE raketde grafit kompozit kullanıldığı yazıyor bu sağlam olduğunu gösterir diğerinde böyle birşey görmedim ama oladabilir renk bakımındada benim size önerim HEAD MX ATTİTUDE ELİTE raketi güvenle satın alabilirsiniz .. iyi günler dilerim..

      Sil
  11. Ben 16 yasindayim kilom 53 1 yil boyunca tenise gittim ve ara vermek zorunda kaldim. Onereceginiz tenis raketleri var mi acaba? Olculeri ile beraber

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bayan ve erkek farkeder grip ölçüleri erkek icin L2, bayan için L1, genel olarak budur wilson enforcer lite , babolat flow 105 ffiyat olarakda ortalama degerde bayan ve erkek için tercih edilebilir lite raketler genelde agirlik olarak bayanlarin tercih ettigi raketlerdir daha farkli modeller icin yukardaki degerleri esas alabilirsiniz iyi gunler dilerim..

      Sil
  12. merhaba ben 24 yaşında 183 boyunda ve 83 kiloyum.tenise 3 hafta önce başladım yeni raket alacağım ve 300 tl ye kadar limitim var.sizce hangi ağırlık ve ölçülerde nasıl bir raket almalıyım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzun boylu olduğunuz için grip ölçüsü olarak L3 tercih etmeniz uygun olacaktır raketin üzerine bakın 260-285 gr arasındaysa ve kafa ölüsü head size şeklinde yazar 105-110 arasındaysa alabilirsiniz propoint,raketci.com gibi internet sitelerinden bütçenize göre raketlere bakabilirsiniz iyi günler dilerim..

      Sil
  13. Merhaba ben 1.81 boyunda 110 kiloyum, tenise baslamak istiyorum kilom engel olabilir mi? Raket almak istiyorum grip ölçüm sizce kactir? Wilsonun federer 105 veya wilson enforcer 100 raketlerinden birini almayi dusunuyorum hangisini tavsiye edersiniz teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kilolu olmak tenise engel değildir bilakis alinan kilolardan saglikli bir sekilde kurtulmak için yapilacak en iyi aktivitedir grip ölçüsü ile alakali yazimi okuyup dogru grip olcusu bulunabilir genel geçer tahminim L3 olacaği kanatindeyim yeni baslayan icin raketin kafa boyu önemli ağirlik önemli grip olcusu onemli wilson federer 105 yazdigim degerlere uygunsa alinabilir iyi gunler ..

      Sil
  14. merhaba, öncelikle bilgiler çok aydınlatıcı teşekkürler, size sorum sadece 1-2 tenis dersi aldım ve devam etmek istiyorum. 50 kiloyum 30 yaş ve bileklerim oldukça ince. Nasıl ölçülerde raket seçmeliyim sizce? Daha önce babalot raket denedim çok ağır geldi, head marka raket daha uygun gibi geldi ancak özelliklerini bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ziyaretiniz tesekkurler farkli marka ve modellerin kendine özgü ağırlığı var babolatin hafif olan raketide var ağır olanida var sizin yapmaniz gereken üzerine bakip ağırliğinin yukarida yazdiklarima uygun olmasidir minyon yapi sebebi ile ne kadar hafif olursa size baslangicta o kadar fayda sağlar iyi gunler..

      Sil
    2. Cok tesekkurler cevap icin bir kac marka onerisine ihtiyacim var ornegin head mx attitude bana uygun mu ? Wilson markadan bir oneri paylasirsaniz cok memnun olurum. Tesekkurler

      Sil
    3. Yukarda yazdiğim değerlere uygunsa eğer head alabilirsiniz kafa ölçüsü (head size) ve ağirliğina bakin tercih size ait değerler önemli marka model değil

      Sil
  15. Merhaba bilgileriniz için öncelikle teşekkür ederim. Ben tenise yeni başlayacağım verdiğiniz bilgiler doğrultusunda wilson burn team 100 grip 1 almayı düşünüyorum. Ağırlık 267 denge 33 kafa alanı 645, doğru bir kararmıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karariniz yanlis 110-105 kafa bir raket almaniz gerekiyor 100 kafa raketler ileri duzey icin yazilanlari tekrar gozden gecirmenizde fayda var iyi gunler dilerim

      Sil
  16. Merhabalar ben tenis kursuna başlayalı 1 hafta oldu. Şimdilik kursun raketlerini kullanıyorum fakat arkadaşımla kendimiz de oynayıp geliştirmek için raket almak istiyoruz başlangıç seviyesi için. Erkek, 178 boy, 73 kiloyum. Bütçe olarak da 200 lirayı aşmasını pek istemiyorum. Dediğiniz özelliklere göre araştırdım da fiyatlar baya yüksek geldi. 40-50 liralık raketlere de güvenilir mi bilmiyorum. Bu durum için birkaç öneriniz olabilir mi acaba? Teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette 1-2 saatlik araştırma yaptım ve dediğiniz bilgilere de dayanarak en uygun raketin Head Ti.Reward (MMT) olduğuna karar verdim L2 size olarak. 100 lira ücret civarına daha iyi bir raket göremedim hiç bir yerde beklediğimiz ölçütleri sağlayan. Siz ne dersiniz?

      Sil
    2. alabilirsiniz.. Wilson Energy XL de alternatif bir tercih olabilir

      Sil
    3. Hocam peki tenis topu konusunda illa iyi markalara yönelmek şart mı başlangıç aşamasında da? artengo'nun 4lü tüpleri 18 lirayken wilson ve head'in 22-23 lira civarına 4lü tüpleri var. hepsi yeni başlayan antrenman seviyesine uygun diye geçiyor. Birkaç lira daha verip iyi marka mı alalım yoksa çok fark etmez derseniz artengo mu alalım?
      Bir de biz şimdi kursa gidiyoruz haftasonları fakat haftaiçleri 1-2 gün kendimiz oynayarak geliştirmek istiyoruz arkadaşımla. 8-10 tane top alsak yeterli olur mu sizce? Biraz fazla toplamamız gerekebilir fakat kovalar da çok pahalı. Teşekkürler

      Sil
    4. Artengonun toplari cok kötü degil ama wilson ve head kadarda kaliteli degil size önerim hepsinden karisik 3 tüp alin yeterli olacaktir

      Sil
  17. Merhaba, sitenizden ve bilgilendirmelerinizden ötürü teşekkür ederim.Yaklaşık 6 aylık tenis tecrübem var yeni bir raket almak istiyorum 300-400 tl fiyat aralığında raket önerilerinizi marka model olarak alabilirmiyim.bir de 102 inç 300g civarı bir raket uygun olur diye düşünüyorum katılırmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 6 ay kişisel olarak degismektedir eğer level olarak daha iyi oynamaya başladiginizi dusunuyorsaniz orta seviye raketlere yönelebilirsiniz 102 kafa elbetdeki uygun olacaktir lakin agirlik konusu degiskenlik gosterir daha önceki spor gecmisiniz kol kas yapinizin güçlü oluşu raket agirlik konusunda degisikler olmasina sebeb olmaktadir degerlendirmenizi buna gore yapip kolunuzu antreman sonrasi yormayan bir raket tercih etmeniz faydaniza olacaktir yukardaki değerlere göre araştirma yapip istediginiz bir marka ve modelde raket alabilirsiniz önemli olan degerlerdir benim begendigim renk veya markayi siz begenmeyebilirsiniz iyi gunler dilerim..

      Sil
  18. Merhaba ben 37 yaşında bir bayan olarak uzun yıllardır çok istediğim tenis e başayacağım nihayet.Boy 1.57 .Yukarıdaki ölçüleri not aldım ikinci el raket satan yerlere bakacağım. Başlangıç olarak boyuma göre ne önerirsiniz ?Ellerim de küçük bu arada :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. L0 grip ölçüsü olan bir raket bulmaya çalışın hafif olan bir raket tercih edin üzerinde "lite" yazan modellere göz atın iyi günler dilerim..

      Sil
  19. Merhaba
    1 yıldır tenis oynuyorum. Yaşım 37 kilo 50 boy 1.50. Raketim Wilson blx lite. (270 gr) şimdilerde benim acemiliği atlattigimi, 300grlik bir raket almamı önerdiler. Genellikle kesme ve top spin vuruslarim ağırlıklı. Baseline oyunumu da geliştirmek istiyorum. Baktığım raketler arasında Babolat pure drive dikkatimi çekti. Benim için uygun mudur? Öneriniz nedir? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kol kaslarim fena değildir :)

      Sil
    2. 270 gr raket ile 300 gr lık bir raket arasında büyük değişikler beklemeyin profesyonel olarak bu durum elbette farklı olacaktır lakin sizin için bence gerek yok boşuna masrafada gerek yok raketinizin ağırlığıda gayet ideal iyi günler dilerim..

      Sil
  20. merhabalar. yaklaşık 1 yıldır tenis oynuyorum. erkek, 177 cm, 70 kiloyum. oyun stilim top spin ağırlıklı. başladığımda head ti reward almıştım 110 inç head sizeli hafif bir raket. artık biraz daha orta seviye olduğumu ve yeni rakete ihtiyacım olduğunu düşünüyorum. internette biraz araştırma yaptım sportivede raketlerde yüzde 50 indirim olduğunu gördüm. bütçem 300 lira civarına kadar ve buraya kadar olan raketler genelde 100 inç head size. siz orta seviye için 102-104 önermişsiniz. bu yüzden onlardan uzaklaşıp babolat evoke 102'ye yöneldim. fiyatı 200 tl. 102 inçlik kordajsız ağırlığı 270 gram ve head light bir raket. ne dersiniz raket için? ayrıca bir grip de alacağım bunun için ne önerirsiniz? kuru ve ıslak gripler arasındaki fark tam olarak nedir? kuru mu almalıyım ıslak mı? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrardan merhabalar. biraz daha düşündüm ve bu alacağım raketi muhtemelen uzun yıllar kullanacağım prof seviyeye gelene kadar. o yüzden kafa ölçüsünü 100 olarak alsam bi sorun olmaz diye düşünüyorum. aynı zamanda ağırlığı da biraz artırmak gerek sanırım. bu bağlamda wilson federer 100 ile wilson monfils 100 arasında kaldım. federer raketinde kordajsız ağırlık 290 gr ve head light bir raket. bu açıdan içime daha çok sindi. dediğim gibi top spin ve slice oynamayı seven biriyim o yüzden head light raket daha uygun olacaktır herhalde. monfils 100 ise 5 gr daha hafif ve kafa ağır raket. bu yüzden federer daha uygun olacaktır sanırım. siz ne dersiniz? grip konusunda sorum da hala geçerli. teşekkür ederim :)

      Sil
  21. Merhabalar yaklaşık bir yıldır tenis oynuyorum. (29 yaş,1.64 boy 51 kg) Wilson Energy XL tenis raketini kullanmaktayım fakat son zamanlarda vuruşu yaparken ciddi oranda titreşim oluşmakta. Bundan dolayı raketimi değiştirmek istiyorum.Babolat Pure Strike 100 kullandım birkaç defa gayet rahattı. Sizce bu bantta bi raketle değiştirmeli miyim yoksa bu özellikte daha uygun raket öneriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bay ve bayan farkli fiziki özelliklere sahip olduklari icin talepler fatklilik gosterir keske bayan veya bay oldugunuzu belirtseydiniz daha hizli sonuca ulasirdik :) bayan olarak sizi varsayarsam eger kullanmis oldugunuz raket cift parcali wilsonun en alt modeli olan kalitesiz bir raket titresim önleyici damperlar var onlardan kullanmayi bir deneyin isterseniz sonuc yine kotu olursa degisim yapabilirsiniz bayan icin agir raket onermiyorum hafif bir raket ve kafa yapisi kucuk olmayan bir raket tercihinde bulunmaniz faydaniza olacaktir internet uzerinden kendiniz arastirip bir cok model bulabilirsiniz..iyi gunler dilerim akliniza takilan sorular icin lutfen mail adresimden iletisime geciniz

      Sil
    2. Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Evet belirtmeyi unutmuşum ama bayanım:) Titreşim önleyici kullandığım halde böyle bir sorunla karşı karşıyayım.Bu durumda en kısa sürede yeni raket almamda fayda var.100-102 kafa ve 290-300gr.ağırlıkta(kordajlı) bir raket uygun olur diye düşünüyorum.Sizce de uygun mu?

      Sil
    3. kafa boyutu 104-100 arasi olabilir sonuc olarak 1 yildir oynuyorsunuz ama agirlik konusunda daha dikkatli davranin hafif raketler kurşun bandlar ile agirligi arttilabilir ama agir raketi hafifletemessiniz bu yuzden 290 gr altinda bir raket tercih edin 250-270gr arasi uygundur

      Sil
  22. Merhaba! Ben 9.sınıf tenise çok meraklı birisiyim. 7.sınıfın başında başlayıp 8.sınıfın yarıyıl tatilinde bıraktığım tenise tekrardan başlamak istiyorum. Kullandığım raket eski bir raket ve babolat yoke dampening system contact team ölçüleri ise 275gr headsize 105 balance da 330mm. Boyum 172 kilom 61. Ben tekrardan başlarsam ileri seviye de bir oyuncu olabilir miyim profesyonel olarak oynayabilir miyim? Bu raketle hangi seviyeye kadar devam edebilirim? Kordajın değişmesi gerektiğini nasıl anlarız? Bir de ben spinli vurmayı ve hücum ağırlıklı oynamayı seven birisiyim. Hangi raketi önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  23. hocam başlangıç için decathlon artengo tenis raketleri var 50-100 tl civarında önerir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alabiliyorsan daha kaliteli ürünlere bakman daha iyi olur ama tenise sadece baslamak icin alicaksan sorun yok alip baslayabilirsin

      Sil
  24. Hocam Merhabalar,
    Ben 185 boy 75 kg 26 yaşındayım tenis kursuna başladım fakat bu sporu uzun yıllardır takip ediyorum ve devam edeceğim. Bir raket almak istiyorum fakat balagıç için olan fiyatı uygun (300-500 tl civarı) raket tercih etmeliyim, yoksa daha uzun süreli kullanabiliceğim daha ileri seviye (800-1400 tl arası) bir raketi mi tavsiye edersiniz? Birde model önerebilir misiniz? wilson ncode six2 raketi için yorumlarınızı alabilir miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Once devam et biraz zanan gecsin ondan sonra pahali veya ucuz karar versin bircok model var onemli olan degerleri seviyene uyum saglasin model tercihi genelde kisiseldir degerler uygunsa kullabilirsin..

      Sil
  25. Merhaba, ilk çocuk raketi ile başladım fakat yeni bir raket alıp başlamak istiyorum aklımda head mx attitude elite var sizce uygun mu? 56 kilo 23 yaşındayım boy 1.67

    YanıtlaSil
  26. Hocam Merhaba, tenise yeni başladım 4.dersimi alıyorum. Fakat eğitmenim performansıma bakarak orta seviye raket almamı önerdi. Head Mx cyber elite modelini önerir misiniz? Bir de sizce ikinci el raket almak mantıklı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bay-bayan durumuna göre değişir head mx cyber elite model raket orta seviye için uygundur ikinci el raket alabilirsiniz herhangi bir kırık söz konusu değilse olumsuz bir durum teşkil etmez sağlıklı günler dilerim

      Sil
  27. Hocam merhaba benim cetvele el olcum 17 cm cikiyor simdi buna gore kaç inç yada kar grip almam gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tenis raketinde elimize uygun grip ölçüsünü nasıl buluruz başlıklı yazımı okursanız daha net bilgi alırsınız sağlıklı günler dilerim..

      Sil
  28. Hoca selamlar. 1.55 48 kiloyum. 28 yaşındayım raket önerisi alabilir miyim?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazı biraz eksik kalmış sadece boy ve kilo ile malesef herhangibir sonuç elde edemeyiz üst kısımda yazmış olduğum bilgileri okursanız daha net bir sonuç alabilirsiniz sağlıklı günler dilerim..

      Sil
  29. Hocam merhabalar,
    1.5 ay once tenise başladım, 42 yaşında bir erkeğim. Masatenisi çok iyi oynadııgım için arkadasların tavsiyesiyle tenise başladım. Ancak kısa sure tenis dirseği oluştu, once hamlık zannettim 1 ay gecmeyince şuan bıraktım doktor kontrolunde guclendirici egzersizler yapıyorum. Raketimin yanlış oldugunu geç ogrendim, Fischer kordajlı 330 gram 98 kafa L3e 2 kere grap sarıldı, kavramada baş parmak ve diğer parmaklar arasında serçe paramağı kadar boşluk kalsın diye. İyileşince nasıl bir raket almam gerek? İyileşince tekrar başlasam yine tenis dirsegi hemen nükseder mi? Oynamak istiyorum! Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar .. öncelikle geçmiş olsun.. bir önce sağlığınıza kavuştuktan sonra doktor onayınıda alıp aşağıda yazmış olduğum tavsiyeleri uygulayarak devam edebilirsiniz
      masa tenisi ve kort tenisi birbirinden çok farklı kulvarlardır öncelikle bunu iyi analiz etmeniz ve hamlelerinizi masa tenisindeki gibi yapmaya çalışmayınız !
      hamle yaparken hareketlerinizdeki tutarlılık çok önemlidir soğukkanlı hareket etmeniz şart heyacana kapılıp ani yapacağınız ters bir hareket rahatsızlığınızı yüksek bir oranda nüks ettirecektir bu sebebten dolayı belli bir ritim bulana kadar korta kesinlikle girmeyiniz uygun bir duvar bulup çalışmalarınıza bir süre orada devam ediniz kolunuza binen yükü azaltmak adına hafif ve dengeli bir raket tercih ediniz raketinize 2 grip sarmanız iyi değil L5 e kadar sap ölçüsü mevcut büyük sap ölçülü bir raket tercih edip bir tanede ince grip sarmanız yararınıza olacaktır sağlıcakla kalınız..

      Sil
  30. Hocam merhaba
    Tenise yeni başlayacağım. İnternette 2. El raketler var fakat güvenmedim. Decathlon artengo tr 160 graph modeli var. 250 TL ve grafit çerçeve. Kendime uygun ölçülerde bu raketi önerir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar..
      Tenis raketinde çatlak kırık veya eğiklik olmadığı sürece ikinci el raketler güvenlidir boya deformasyonlari ve cizikler raketin kondisyonuna zarar vermez .. yeni baslayan için yukarda yazmiş olduğum değerlere sahip veya yakinsa söylemiş olduğunuz raket tercih edilebilir..

      Sil
  31. Hocam ikinci el bı tenis raketi buldum. Wilson ağırlığı raketin üzerinde 270 yazıyor 27.5 inç kafa ölçüsü 110 ben 163 boy 58 kiloyum bna önerir misiniz

    YanıtlaSil
  32. hocam merhaba
    wilson roge federer 26 çocuk raketi midir yetişkin bir bayan da kullanabilir mi

    YanıtlaSil